dinsdag 5 september 2017

5 september 2017

Dag van:
Nauwelijks wakker kunnen worden na een onrustige nacht
En toch die benen weer overboord gooien
Een snelle blik in de kast en constateren dat één dag geen boodschappen doen betekent dat je droog brood eet (boter op) en samen koffie deelt (koffie op) nog net brood genoeg hebt om een trommel te vullen maar wel zonder fruit (fruit op)
Van...stom heb een appelboom in de tuin waar ik zo appels vanaf had kunnen plukken..
Van, wat er ook gebeurd, ik MOET boodschappen doen vanmiddag
Van...op naar school....
Van...kinderen houden je altijd weer op de been (lees: wakker)
Van hard werken wat resultaat oplevert...alweer een taalboek uit.....blijheid en trots op een gezichtje
Van..en dan ineens doorhebben dat die e geen ee is.......
Van juf die de aa leert door een apenmasker te maken met een grote aa erop. (en dat ze het er dan later thuis daar nog over hebben)
Van oriëntatie op ruimte en samen eens bekijken wat je allemaal in de stad kunt vinden
Van bommen...(tjonge dat jeugdjournaal van gisteren is goed blijven hangen)
Van...maar dan begint het..... speelgoedwinkel, klerenwinkel (euh... ze zei eigenlijk onderbroekenwinkel maar we wisten wel dat dat Zeeman was) supermarkt en dierenwinkel (erg belangrijk natuurlijk)
Van...en met een beetje hulp komt de rest; taxi's, bussen, auto's, trammen, metro en trein
Oké het verkeer is zo goed als compleet (fietsen daar doen ze blijkbaar niet aan)
Dan komen de bushaltes en treinhaltes (laten we die maar stations noemen) en parkeerplaatsen ( hoe komen ze daar nou op?)
Van..verder denken en dan..... zo'n plek waar je kan bidden (kleedje?) ...oh ja...moskee en kerk!
En oude gevangenissen (nieuwe boeven bestaan denk ik niet) maar wel een politiebureau, ziekenhuis, brandweer, een grasveld (om de honden te laten poepen), een park,  een (openlucht) museum.....
Een KERMIS....jaaaaaa met botsauto's en zweefdingen, 'naarbenedenval' dingen en ronddraaidingen, een spookhuis en suikerspinnen (ik had bijna gezegd; van die mierzoete dingen) ....ja ja ja......de kermis staat vol...laten we verder gaan....
Van..... een dierentuin en een Jurassic Park (maar natuurlijk we're living in America!)
Van...en je zult het geloven of niet maar zo goed als laatste kwam.......................... de school...!
Van...en juf....de google maps streetview laat elke keer de verkeerde kant van de straat zien.... de kinderen navigeren ons in heel wat bochten voor we voor hun huis staan.
Hun huis dat de spil gaat worden van het werkstuk over een/hun stad
Vol ijver ontstaan er combi-steden waar de Eiffeltoren en de Big Ben samenkomen waar Jurassic Park een prominente rol inneemt maar ook dierenparken volop getekend en geplakt worden, terwijl de ander vooral weilanden met schapen maakt  en niet van 'pak een groene stift en klaar is Kees', nee een grondig en veelkleurig groen weiland mét op een kluitje geplakte schapen .
Van...zo vliegt een dag wel om!
Zeker als er ook nog een kastje creatief met gekleurde repen papier wordt versierd!
Van....juffenoverleg (?).....euh is dat behangerslijm.......ik heb het nooit gebruikt....maar het staat in het kastje....en op de fles.....ruik jij eens....ruikt naar afwasmiddel......durf jij te voelen.....het voelt plakkerig.....dan zal het wel lijm zijn.
Van ...nog even 5 minuten een Ernst Bobbie filmpje er tegenaan en.....
Voor we het weten staan de kinderen weer klaar voor de taxi of bus, moe maar voldaan., een laatste knuffel en dág.....
De dag voor de kinderen zit erop
Het overleggen en plannen begint weer en een leuk gesprek over schoenen
Van...op zich niet bijzonder maar dit gesprek had ik met een, van simultaan vuurspuwen houdende, man en that made the difference...
Toch ga ik, na overleg en planning eerder weg...... vermoeid....en iets met boodschappen en zo
Net als ik even op mijn stoel zit, komt Willem lief thuis 'hoi schat (kus), hoe was je dag en gaan we al eten?
Iets terug van....ook hoi, mwoh en pfffft!
Van..maar toch gehoor gevend met de spruiten, aardappels  en rundervinken aan de gang willen gaan
onderwijl de verhalen aanhorend over rugpijn en de vragen of ik dat en dat en dat bericht op Facebook wel heb gezien ....
Oeps boodschappen nog in de auto....
Van natuurlijk heb ik de berichtjes gezien schat......
Van...maar waarom heb je dan nog niet geliked???
Van...daar ook maar direct gehoor aan geven dan.
Van...koken, bakken, braden, borden pakken, opscheppen en bestek erbij....
Van smullen van de eerste winter-....noem het maar 'herfstkost' terwijl de regen klettert maar de temperatuur nog 23 graden aangeeft.
Van...nou en....als vandaag de pepernoten en marsepein in de schappen liggen dan mogen wij spruiten eten!
Van ...eindelijk de appelpluk
Maar van direct een dilemma; opeten, appelmoes maken of appeltaart bakken?
Uiteindelijk besluiten we ze nog maar even op de schaal te laten liggen (terwijl dat niet bij de eerste 3 opties behoorde)
Van Willem Netflixt...ik ga het tegenwoordig maar gewoon als werkwoord gebruiken want de volzin 'Willem kijkt tv' dekt de lading niet en verloopt toch écht heel anders
Netflixen betekent onderuit hangen, hand onder je kin die langzaam er onder vandaan zakt om vervolgens met je ogen dicht met je hoofd in je nek te belanden.
Dan omhoog schieten, de afstandsbediening pakken en terugspoelen van daar dat je je herinneren kunt waar je bent gebleven en dit (nu komt het grootste verschil) uuuuuuuuuuuuuuuren achter elkaar volhouden, serie na serie na serie!
Netflixen dus!
Van...'Wampie ik heb het gevoel dat het al veel later is'
Ja schat kijk eens naar buiten dan..... 21.00 uur en donker!
Van..verdikkeme begint het nu al...we hebben nog geen zomer gehad....
Lieverd, voor je het weet zit je aan de oliebollen
Van schouders ophalen en verder Netflixen
Van appen met de oudste kleindochter (zie foto's)
Zo'n heerlijk gevoel als je weet dat ze even aan je denkt (al is het dan om huiswerk even aan de kant te kunnen leggen)
Ik bereid werk voor, schrijf maar weer eens paar blog regels, pak een boek en hoop dat de slaap mij snel in haar greep zal krijgen




alweer zo mooi
















2 opmerkingen:

  1. Hé wat heerlijk om weer een verhaal van jou te lezen. Ik heb het denk ik niet gezien op facebook en ben naar jouw pagina gegaan om te zoeken en gelukkig was daar dit leuke verhaal. Ga vooral door lieverd. Dit lezen doet mij ontzettend goed. Heel veel liefs en een fijn weekend. Kusjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik zet ze niet elke keer op Facebook lieve Gerda. Jhr kunt ook op volgen klikken op deze blog volgens mij... zal eens kijken hoe dat werkt ❤

      Verwijderen